Autobusy sú podľa nej vybavené naftovým motorom, ktorý spĺňa najnovšiu
emisnú normu Euro 6D. "Pohodlie cestujúcim zabezpečujú pohodlné sedačky s
typickým modro-žltým čalúnením. Cestujúci si označia cestovné lístky v
novom type označovačov, ktoré už sú technicky predpripravené na
bezkontaktnú platbu kartou," povedala Šitárová.
O informovanosť sa starajú plnofarebné LCD displeje, ktoré sa využívajú
prednostne na zobrazovanie aktuálnych oznamov a informácií z MHD.
Cestujúci tiež môžu využiť USB nabíjačky rovnomerne rozmiestnené v
interiéri autobusov a nechýba tiež bezpečnostný kamerový systém, ktorý
sníma nielen interiér, ale aj priestor pred vozidlom.
Celkovú dodávku tvorí 15 autobusov, z toho desať kĺbových a päť
štandardných. Postupne nahradia najstaršie autobusy, ktoré sú za
hranicou životnosti a nespĺňajú súčasné štandardy modernej MHD.
"Kúpna cena za jeden autobus SOR NB 12 City bola 195.000 eur bez DPH,
kĺbový autobus SOR NB 18 City stál 278.000 eur bez DPH. Financovanie
prvých šiestich vozidiel, ktoré boli zaradené do premávky ešte v
októbri, bolo z 95 percent zabezpečené pomocou Integrovaného
regionálneho operačného programu (IROP), zvyšných päť percent pokryl
DPMP," priblížila Šitárová.
Financovanie deviatich autobusov, ktoré prichádzajú v týchto dňoch do Prešova, je zabezpečené z vlastných zdrojov DPMP.
Zaradením nových autobusov sa podľa Šitárovej podarí zabezpečiť na 100
percent nízkopodlažnú MHD, čo znamená, že všetky spoje autobusových
liniek budú vykonávané plne nízkopodlažnými, respektíve "low-entry"
vozidlami. V premávke je aktuálne posledný "schodíkový" autobus typu
Karosa B 961E, s ktorým predbežne plánujú rozlúčkovú jazdu pre verejnosť
v júni tohto roka. Trolejbusová doprava je plne nízkopodlažná už od
jesene roku 2020.